Az új médiatörvénytől hangos a sajtó, sokan próbálják értelmezni és előrevetíteni, milyen lesz 2011-ben a magyar nyomtatott és elektronikus sajtó. Cenzúra, vége a sajtószabadságnak, kiírtuk magunkat az Unióból, hangzik mindenhonnan, bár leginkább a ráérő értelmiségiektől. A profik elemeznek, számolnak, és tervezik a jövőt.
1. Kategorizálás
Kategória: Reklám
Alkategória: Tanács
Stílus: Professzionális
Célcsoport: Kereskedelmi tévék
2. Felhasználási javaslat
A Parlament elfogadta az új médiatörvényt. Sokan elemzik, de kevesen látják a lényegét; gyakorlatilag csak mi. Legyél te az, aki kilép éleslátásunk bizonyítékával a nagyközönség elé, és arasd le a babérokat.
3. A levél
Tisztelt Vezérigazgató Úr!
 
Az új médiatörvénytől hangos a sajtó, sokan próbálják értelmezni és előrevetíteni, milyen lesz 2011-ben a magyar nyomtatott és elektronikus sajtó. Cenzúra, vége a sajtószabadságnak, kiírtuk magunkat az Unióból, hangzik mindenhonnan, bár leginkább a ráérő értelmiségiektől. A profik elemeznek, számolnak, és tervezik a jövőt.
Számomra (független nemzetközi professzionális médiaszakértő vagyok) egyértelmű, hogy a sajtószabadsággal kapcsolatos polémia mellékszál, a lényeg – mint mindig –, a pénz, azaz a reklám. A médiatörvény legnagyobb hatású pontja ugyanis ez:
A lineáris médiaszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás, valamint a reklám és a televíziós vásárlás közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.
Ha nem lehet hangosabb a reklám, mint a műsor, akkor más eszközt kell keresni a figyelemfelkeltésre, hiszen ha nem fejleszt ki a televízió új reklámozási technikákat, a hirdetések hatékonyságcsökkenése miatt a reklámbevételek drasztikus visszaesése várható, elemzésem szerint 13,5 – 16,7% közötti is lehet éves szinten.
Akadályozza meg a hirdetésekből származó bevételeinek csökkenését, és keressen az új törvénynek megfelelő figyelemfelkeltő reklámtechnikát! Elismert szakértőként kész megoldásokkal állok a rendelkezésére, ízelítőül csak egy a sok közül: stroboszkóp reklám. A stroboszkóp-hatás (gyors, szaggatott megvilágítás) a szemet a képernyőre vonzza, sokkal hatékonyabban, mint a megemelt hangerő. Hangulatos villódzással a legegyszerűbb reklám is felkelti a célközönség figyelmét, konkrét tanulmányokkal is alá tudom támasztani állításomat.
Válaszát várom, és ne feledje, ez csak egy technika volt, szakértelmem teljes tárháza az Önök rendelkezésére áll szerződéskötés után.
 
Üdvözlettel:
<Aláírás>
4. A levél hatása
Miattad módosítják először az új médiatörvényt, de addig is nagyot kaszálsz a kereskedelmi tévékkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://leveltar.blog.hu/api/trackback/id/tr912533426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.12.27. 12:57:53

@Modor Tibi:

Köszi! Lehet, hogy a szexista avatarodat is le kell cserélni a médiatörvény miatt, ha nemzetközi szakértő kell a projekt menedzseléséhez, keress nyugodtan.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.27. 23:04:47

A stroboszkóptól kialakulhat az un. morbus sacer, amit parlagiasan nyavalyatörésnek neveznek.
Szeretném megóvni a Levéltárat attól, hogy megvalósítsa a Btk 171. paragrafusában taglalt, foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetést, illetőleg az erre vonatkozó felbujtást.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.12.28. 11:16:22

@ripők:

Legfeljebb a 18-as karika mellé még bevezetünk egy új jelet, az epilepszia karikát, az ilyen reklámokat nem nézhetik még felügyelettel sem.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.12.28. 20:05:58

Én is kiszúrtam ezt a részt, de egészen más szempontból. Olvasd csak:

birkanep.blog.hu/2010/12/04/a_birka_es_a_sajtoszabadsag