Mi, magyar út- és hídépítők büszkék vagyunk teljesítményünkre, az M6-os autópálya alagútjai és viaduktjai akár az Alpokban is megállnák a helyüket. A kivitelezés közben történt néhány sajnálatos esemény, és az átadás után is szükségessé vált némi garanciális hibajavítás, de az összteljesítményre nem lehet panasz: a tolnai dombság egyedülálló domborzati viszonyaival megküzdöttünk, az autópálya kiváló!
1. Kategorizálás
Kategória: Közösségi
Alkategória: Pályázat
Stílus: Furkálódó
Célcsoport: Állami Autópálya Kezelő Zrt.
2. Felhasználási javaslat
Ha rendszeres olvasónk vagy, és alagutakat is szoktál fúrni, akkor légy szíves küldd el ezt a levelet az Állami Autópálya Kezelőnek.
3. A levél
Tisztelt Autópálya Kezelő!
 
Mi, magyar út- és hídépítők büszkék vagyunk teljesítményünkre, az M6-os autópálya alagútjai és viaduktjai akár az Alpokban is megállnák a helyüket. A kivitelezés közben történt néhány sajnálatos esemény, és az átadás után is szükségessé vált némi garanciális hibajavítás, de az összteljesítményre nem lehet panasz: a tolnai dombság egyedülálló domborzati viszonyaival megküzdöttünk, az autópálya kiváló!
Azonban egy óriási hiányosságra hívom fel a figyelmüket: a 2010 márciusában átadott M6-os autópálya legnagyszerűbb építményeit, a földfelszín alatt létesített, vonalas jellegű mélyépítési műtárgyakat (alagutakat) a mai napig nem sikerült elnevezni, a fantáziátlan A, B, C és D jelzéssel rendelkeznek csak.
Ezen késlekedés nélkül változtatni kell, nem csak én mondom ezt, de az egész alagutas szakma állítja ezt egyöntetűen. A nevekre is van ötletünk, kérem a rövid megfontolás után az elfogadásukat és a haladéktalan publikálásukat!
A leghosszabb, „A” jelű alagút neve legyen Levéltáros Gedeon alagút. Az alagutak összekötik az embereket, akárcsak az internet, ennek a szép szimbolikának a kifejezését fejezi ki az alagút neve. Levéltáros úr munkássága az összeköttetést sokrétűen szimbolizálja, hiszen a modern kort, az internetet köti kultúránk több évszázados eleméhez, a levelekhez. Így nem csak az internetezőket köti össze egymással elektronikus levelek segítségével, hanem Levéltárával megteremti a lehetőséget a modern netező, és a hagyományos életmód szerint élő emberekkel való kapcsolatfelvételre is.
A „B” jelű alagútra a KisLærdal alagút nevet javasoljuk. A névvel egyrészt tisztelgünk a szakma nagyjai előtt (a norvég Lærdalstunnelen a maga 24,5 km-ével a világ leghosszabb közúti alagútja), másrészt jelezzük, hogy mi, magyarok is képesek vagyunk nagyot alkotni, de csak 399 méter hosszú volt a dombunk.
A „C” jelű alagút legyen Levéltár alagút. Én magam gyakran utazom autópályákon, néha utasként, néha sofőrként. Jól tudom, hogy időnként elbambul az ember, kiesik egy-egy pillanat, nem emlékszünk, hogy mit láttunk pár perce. Ezért ha valaki a Levéltáros Gedeon alagutat elhibázza, nem veszi észre a dísztáblát, akkor a harmadik alagútnál megadjuk neki ismét ezt a lehetőséget. Az indokok ugyanazok, mint a Levéltáros Gedeon alagút esetében: összeköt. Budapest felé értelemszerűen fordítva működik ez a ritmikus elnevezés: először a Levéltár alagút jön, ha valaki elmulasztaná a tiszteletadást, akkor a Levéltáros Gedeon alagútnál megteheti.
A „D” jelű alagút nevére nyilvános pályázatot kell kiírni. Ennek előnyeit itt most nem részletezem, de ismerik a mondást: ahol pályázat van, ott szabad a pálya!
Végül megismétlem: javaslataim az út- és hídépítő szakma legkiválóbbjainak egyöntetű véleményén alapulnak, igazolásul nézzék meg az aláírást.
 
Üdvözlettel:
Az út- és hídépítő szakma legkiválóbbjai
4. A levél hatása
Ha ez bejön, akkor a Moszkva tér új nevére is van egy ötletünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://leveltar.blog.hu/api/trackback/id/tr12675793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.22. 07:37:59

Az M6-os út alagútjainak a neve:
ez egyben határozati javaslatomaz m-m-sz vonatkozó szócikkére is , kóprájtom engedményezésével,
tehát
S Z A R-A-G U T
osztrákul SCHEIßENJOCH

Tények: A Magyar SZocialista Párt az állami beruházásokból 40%-ot osztatott vissza magának svejcifraanban, persze svejci számlára. Lebonyolítók: az érintett körzetek OGY képviselői.
Tudnak erről: mindazon al-al-al-al-alvállalkozók ki ne fizetett al és al-al valamint al-al-alvállakozói, kb úgy 175034 fő (bezárólag azokkal a traktorosokkal, akik a szippantóslajtokkal a locsolóvizet hordták, gumicsimma kateg)

Ha Az LÉAGÚT-ból levonod 40%-ot, SZARAGÚT-at kapol.

Tanú: Dávid Ibolya néni, amidőn még egyformán haragudott mindenkire, ügyesen (statisztikai nagyátlagban) 30-30%-ban határozta meg a fidesz-és MSZ marzs átlagát. Innen már csak azt kell tudni, mennyi járt az SZDSZ-nek (10%. de csak régen, 2002-2003 körül)
és rögtön megtudhattok mindent.

Köszönöm a figyelmet.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.22. 07:39:30

(Azért kellett 4 m magas alagút az 5 méter magas löszdombba, mert valamivel meg keleltt növelni a kiadásirészt e bevételezhetőséghez.)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.02.22. 09:05:44

@Frick László Emlékzenekar:

A visszaosztásban igazad van, bár a százalékot nem tudom, arról sok infó kering. Viszont azon a nyomvonalon kellett alagút, azok a dumák, hogy egyszerűbb lett volna bevágás, nem igazak. Útépítésnél a földmunka a legdrágább, és nem 4 méteres alagút ment az 5 méteres dombba, én láttam földről és repülőről is, ott kellenek az alagutak.

Ha más nyomvonal lenne (lobbiztak érte), akkor lehet, hogy olcsóbb lett volna alagút nélkül, de leginkább a ppp megvalósítást szidd, 30 évig havi egymilliárd az üzemeltetés, ha jól emlékszem. Sokkal több, mintha hitelből megépítettük volna, aztán az állam üzemelteti és fizeti a hitelt vissza.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.22. 09:39:11

@Levéltáros: A domboldalba szart tehénlepénybe még a ganajtútróbogarak se fúrnak alagutat.
Azonképpen persze a posztglaciális korszak (400 évig orkánerejű szelek szélviharokkal csitultak) lösztöltetei is szépen mozognak el a talapzaton. Csak persze a ganajtúró bogár 3 évet él, az ember meg egy kicsit többet.

A lényeg az, higy az interneten mindenre és az ellenkezőjére is találsz magyarázatot.
Például nagyon szép zöld magyarázat lenne ezekre a szaragutakra. És akkor úgy készültek volna, ahogy azt noóóóórmális bezzegónijós környezeben csinálják, vagyis a betonhéj elkészülte után visszaDÚRták vóna a löszt.

Sajnos a szaragutakra még találni maggyarázatot, de arra, hogy egyetlen híd vagy efféle műtárgy nincsen jól szintelve és leharapod a nyelved, ha átszáguldasz rajta és még nem ismered az utat..
és ez a kezdet.

Egyébként a dézsmaarányokat nem találgatni kell, hanem megkérdezni olyan kifizetetlen alvállalkozóktól, akiknek már úgyis mind=egy.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.22. 16:23:46

Látom poenosra veszed, mondjuk ez is a jógyerekek kedvelt művelete (ti. hogy hülyéskedel az ezerelőörsös ezerutóvédes képemmel)
Pedig sokkal jobb a Jim Morrisonként (de testőrök nélkül) tökrészegen egy szál kupával kóborló király.

Pl nagyon érdekes: Ha IV. Henri olyan király lenne, amilyennek most agitációspropaganda okokból a mesébe, amit hogyne engedné meg, nem vagyok én TASZ-os, hogy ne legyek megengedő, én megengedek mindent, tüllem oszt, tudod..

Naszóval, ha Henri IV olyan király, akkor meg se tudják ölni. (a végén)

Pl lehetett vele labvdászni, ezt írja Merle? Az 52 kilós kiráély ilyen 10-11 kg-s medicinlabdaszerű dobós játékot akár naphosszat is eljátszott ingebn gatyában, csúgfolták a pórok, hogy néz ki.

rengeteg ilyen történet van.

Császár: V. Károly CSÁSZÁR BAZDMEG CSÁ[szün.] SZÁR Az V. Károly.
Szóval elbukott egy csatát, a csata után elvonultak előtte a katonái és őt csúfoló, gúnyoló trágár énekekkel.
Ezt szerinted máma a demokratikus erők, a népfront, a republikánusok, a baloal, a liberálisok mely dísze viselné el.?,
Ezt nem írod meg mesében, mi??

Vizsgáljuk meg, honnan is ered most ez a legújabb királygyűlölet. Ugyebár Szezon király, VI. Fazon Güzü kán és Gizike bálkirálynő meg a láncvonatú Gőzeke (mert rímel Gzikére) mind leDÚRva . De miért kényszerülünk-e roppant történelmi műveletre, mely a gyermek zseni Petőfit annyira paffra vágta (és szülei halála, apja márciusban, anyja májusban…), hogy midőn értesült, merről jönnek a muszka dsidások, arra rohant feléjük (rituális öngyilkosság)
Az unásig ismert néphülyítő & demagóg analógialánc: IV. Napóleon -> praembulum, JAAAJJJ bekerül a Tökfödő az alkotmányba meg a Kutyacsont tulajdonosa. Ezért kell széjjelbasszusgitározni a kurzíveget is! Mi a baj? Hogy a „kormány” hülyének nézi az embereket. Ám te kedves Gedeon ebben a terndicsek irományodban nem ugyanúgy hülyére veszed a népet? Nem agyvérzsíron fortyogó kis peccsennyéket sütögélsz? Úgy emlékszem a múltszázadvégi lózungokból, hogy a liberális az hűjjdeerős, a liberális nem félm csak úgy. Egy tökfödőtől kell annyira beszarni, hogy királytól kell jujjogni? Ennyi bajunk legyen, a kibasszusgitározoptt praembulum, amikor már 21 éve szarakodnak A Struktúrával, már még nyugdíjba is mentek [Thuma tata & Co.], mégse fogynak…

És most nézzük a direkt morált A gyermekzseni, a kamasz-zseni Petőfi mondá: akasszátok föeeeeaaa a királyokat. S aztán szembesülnie kellett a számunkra máig ismeretlen, a valódi Kossuth-tal. Petőfi nem a forradalom bukásától rettent meg –nem, nem volt ő gyáva. Idegösszeropit kapot, afféle csöndes, észrevehetlen, pestiül ropikátt (azért a barátai búskomornak látták hetekig.. )

Lapozzunk: a kamasz zseni Sarkadi Imre 1947-ben hogy kulákozott! Svábozott, a legszebb kommunista lózungokat nyomta. Önkritikát gyakorolt. 1955-ben már a yachtján szelte a Balatont. Az 50-es évek végére minden szereplője dzsentroid, Az Új Rend vazallusa, hűbérese, személyautótulajdonos, télen síelő, miniszterrel csak úgy parolázó. Dzsentri. Nemde a 10 éve téeszelnök kasznárabb volt a kasznárnál.

Folytassam Gerendaival?

Schiffer nagymamája írta az életregényében, hogy a kommunista (helyesen a moszkovita!!) górék gyerekei csúfolták a Szakasits onokákat, mert a kis Schiffereket (a mi Schifferünk papuciliját) csak DKW Juniorral (kisautóval, kb a mai Nissan Mici az Audi A8-asokhoz képest, mert a Rózsadombi elrekvirált zsidó villákból a kommunista górék csemetéit packhardokkal, Hudson-ökkel hordták oviba.

Gedeon, van itt szerinted valakinek jogalapja egybesepergélni VII. fazon király maradvényait XII. Szezonnal? Basztatni III. Gizellát? Látod te Gedeon a tanulás (-> a tanulságok levonásának) legkisebb jelét is? Sikerül ráuszítani a népet e z e k r e de majd az újak nem királycsávók lesznek? A VW Touareg helyett Porsche Cayenne-t vásároló Gerendai Károly (a Porsche Cayenne ugyanaz műszakilag, mint a Touareg, csak a Wolfei Elhanyagolható Különbségért kel fizetni plusz 11 milliót) és az albaltázotan pukkasztani vágyó hmv-i pógármester Lázár János között, aki egyszerűen képtelen több lenni, mint egy pógármester (azaz lokális hűbérúr). Ismerem a hivatkozást, miszerint GK a magánvagyonábóll dobott oda a proccra 10 millát: NEM az adójából írta így le… azaz az adóból happolta el. Janku Szibinjanin mért nem szédült meg? Még a királyságot is felajánlották neki, címeket, rangokat nem fogadott el vagy pl a hercegit nem használta. És Janko Zapolje meg mért szédűűt meg? Paraszt onmokája Büdös Paraszt!-ot égettetet a kisnemes mellykasskájába… tuuúúdom, tuúúdom, hogy a Tisztelt Testület a Törpét (a Cigányt) látja kiskirálykodónak, de mennyi ebben az agyvérzsírtolulás düllesztetett szem torzításából fakadó rémkép? Ilyen idegesen a haza javaiért küzdeni? Az újraelosztásért. A jusson is a maradi-ból való kaparás lendületében?

Ismerem a kellemesen cinikus elhessegetésedet, hogy ááátenem, és ódehogyisse, meg te nem, nem ám, De pl ez az írásod az aktuális agitprop fő vágatába váj bele, csak annyira fennkölt, zseniálisan fogalmazott, hogy a… csürhének (a királyakasztósnak) bonyolult. Ha Henri IV-et vagy a mi első liberális fejedelmünket Bethlen Gábort megnézzük, mi jellemezte őket? –vallási türelem. Sokkal nehezebb volt összeegyeztetni egy szombatistát (Péchy Simon, a kancelláriosa) a többi erdélyi reformáta urakkal , de Bethlen még a pápistákkal is türelmes volt. Nem feltűnő neked, hogy a politikaiéletünkből feszt az integritív személyiségek nyíródnak ki, gyepálódnak le. Mi volt a baj Kőszeg Feri bával, miért kellett leváltani Mert nem volt elég vonalas! Túl decenmsen liberális és ez azt jelenti, hogy néha eltér a kijelölt agitációs propaganda főcsapásirányból. Az aktuálliberális a jó, amelyik tudja, hogy a lufi elpunnyadt, de azért fújja, fújja, a mundér becsületéért.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.02.22. 17:34:36

@Frick László Emlékzenekar:

Itt válaszolok, mert ez hosszabb, mint a királyos posztnál a válaszod. És pontokba szedem, mert így szeretem.

1. Poénosra veszek itt mindent. Van épp elég hely az életemben, ami nem poénos, ez legyen olyan, amilyet szeretek.

2. Ott is cinizmust látsz, ahol őszintén dícsértelek, bár ez lehet, hogy az én hibám. Az ezerelőörsös mondatod állati jó, nem kell ebbe belelátni mást, csak azt, hogy irigylem tőled.

3. A királyos levélnek semmi köze nem volt az alkotmányozáshoz meg a többi ma aktuális dologhoz. Tényleg csak írtam egy levelet az Akadémiának (el is küldtem) valami olyasmiről, ami épp az eszembe jutott. Teszteltem őket, vannak-e olyan hülyék, hogy válaszolnak. Te meg ezt írod: "De pl ez az írásod az aktuális agitprop fő vágatába váj bele, csak annyira fennkölt, zseniálisan fogalmazott, hogy a… csürhének (a királyakasztósnak) bonyolult."

Eddig kicsit voltam nagyképű, ezután nagyon az leszek. Még akkor is fennkölten és zseniálisan írok, amikor nem tudok róla.

4. A Touareg helyett Chayenne-t vásárló emberek nem csak többet fizetnek, de többet is járnak szervízbe: hiába ugyanaz a platform, a Porsche kevesebbet gyárt és kevesebbet költ a tesztekre, kevésbé összerakott a modell, kevésbé kiforrott. Szóval kapsz egy trendibb autót sokkal drágábban, aminek nagyobb a meghibásodási százaléka.

5. Én nem veszem hülyére a népet, csupán magamat szórakoztatom, és ezt kirakom másoknak is, olvassák csak. Bár nem sokan teszik, de azért örülök, ha pár embernek tetszik. Nem valamiféle rafinált hadműveletet hajtok végre, bár az is lehet, hogy háttérből mozgat valaki, csak nem látom.

6. Függetlenül mindentől, arra a megállapításra jutottam, hogy a legnagyobb uralkodó a cár.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.23. 13:00:55

A Cayenne-t szervízbe kell hordani és kb 10ezer km-ként (ez cégszerű használatban havonta) szervízbe kell hordani szofverfrissítésre. A tipikus magyar vállalkozó ukrán csempészett gázolajat tankol a Maybach-jába, mert a Dzsokimerci még elment vele, akkor ez is.Perszehogy köpködi a magyar vállalkozó a Cayenne-t egyben a Touareggel, hát úriember mit faszariskodik azon, amiről úgyis számlát kér? Valamiből a szerviznek is élnie kell: leveszik a naív disznót, amire csak tudják.
Érdekes, hogy Oroszhonban kutya baja nincsen ezeknek az állítólag fos autóknak. Maga a műszaki alap stabil, de ha nem frissítik a szofvert bekakilik...

Frick László Emlékzenekar 2011.02.23. 13:01:44

Megmondá az a bizonyos amerikai költő (James Douglas Morrison) :
To the East to meet the Czar. Some outlaws lived by the side of a lake ...

Frick László Emlékzenekar 2011.02.23. 13:05:39

A kibújásodra a [nem is] "fogásból". Ügyes és jólismert eljárás. (Visszaszívás kategóriája)

oszif Dzsugasvili sejtett erről valamit, ezért másolta puritán nagy cárelődei életét. Egy szenvedélye volt a főlovak, bocsjan 8ez egy ilyen nem véééletlen téveszés, ezt a módszert is ismered, afféle "komolytalanság")

Berija meg mint egy régi fráter vagy kancellários, csak ő a legényeivel a puritán egyszerűségű belsőházába felhozatott kisleány torkát átvágatta.

Tuhacsevszkij is úgy halt meg, ahogy az egy cár barátjához méltó.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.23. 13:10:14

Vannak királyok, akik nemhogy még csak nem is Kalapos Királyok, de olyan frufrut vágatnak maguknak, mint ama román Éeklő Medvebocs (lánybocs) a bábfilmben. Reformok, hogyne. Ő is, mint Joszif cár a Packhardokkal, kavartatta a négy A8-ast. (Ezért keleltt az ezüst páncélozottat feketére festeni)Joszif sosem tartott beszédet a feudalizmus ellen.
A frufrus király azonban egyik leggyönyerőbb (Az Igazak Pártja legbelsőbb körei előtt, de szabadlevegőn) oratio-ját éppen a továbbélő feudalizmus (ezt kitől hallotta el? bús baloldali körök zsolzsomája) ostorozása örvén tartotta. Volt stílusa ennek a FruFru királynak, mert 77millás gyémantoss (ámde igaziverseny, nem félverseny ám!! hanem IGAZI ÁLLAT!) A8-asából kélvén réthorizálá.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.24. 08:09:11

A királydolgozatodhoz

Akkor még az olyan kánokról nem beszéltem, akik vízmosások mentén vonulnak s olykor által is, ekkor a sereg élén járók, leszaladnak a v-alakba, elesnek, rájuk a következő sorok lépnek majd a következő kapaszkodók legyűrik őket maguk alá, ez így megy, amíg a V-alak kellemesen meg nem rtelik, egyszercsak egy sor már kikecmereg aztán a következő is, mire odaér a kán kordéja, már kész az emberhíd.