Emberek lévén a tökéletességet soha nem tudjuk elérni, de törekednünk kell rá. És érdemes is, mert javítani mindenhol lehet valamit. Egy friss szem rámutathat olyan hibákra, amik elkerülik az évek óta ugyanazon a problémákon rágódók figyelmét: hogyan lehet a többieknél gyorsabbnak lenni.
1. Kategorizálás
Kategória: Üzleti
Alkategória: Tudományos
Stílus: Naiv
Célcsoport: Forma-1 csapat
2. Felhasználási javaslat
Ha csodálója, és nem résztvevője vagy az autósporttoknak, akkor van egy ajánlatunk a számodra: szállj be a versenybe, és rögtön a csúcson kezdd: legyél a technikai szakértője az egyik Forma-1-es csapatnak.
Levelünk garantálja a sikert, csak küldd el a kiválasztott teamnek.
3. A levél
Tisztelt <Forma-1 csapat, akikhez csatlakozni akarsz> csapat!
 
A Forma-1 a technikai sportok király kategóriája, a pilóták és a versenyautók folyamatosan az emberi teljesítőképesség határait feszegetik. A konstruktőrök világbajnoka méltán hirdetheti magáról, hogy ő a világelső autógyártó, nem véletlen, hogy hatalmas költségvetésű gyári csapatok küzdenek egymással az elsőségért.
Emberek lévén a tökéletességet soha nem tudjuk elérni, de törekednünk kell rá. És érdemes is, mert javítani mindenhol lehet valamit. Egy friss szem rámutathat olyan hibákra, amik elkerülik az évek óta ugyanazon a problémákon rágódók figyelmét: hogyan lehet a többieknél gyorsabbnak lenni.
Én hajlandó vagyok a friss szemem és a friss szellemem, azaz minden tudományom az Önök csapatának szolgálatába állítani. Technikai érdeklődésű ember voltam világéletemben, már kisgyermekként autókat építettem előbb fémépítő, majd Lego segítségével, és a kapcsolatom azóta sem szakadt meg az autósporttal. Tengernyi ötletem van az F1-es autók tökéletesítésére, és hajlandó is vagyok Önöknek ezeket átadni.
Referenciaként néhány idézet a publikálás előtt álló tanulmányaimból, vezetéstechnika és autófejlesztés témakörökben:
Sebesség optimalizálás
Ha a versenyautó rendszeresen elhagyja a versenypálya területét, a kanyarokban kisodródik, akkor érdemes egy kicsit lassabban menni, mert az autónk – TUL GYORS.
Ha a versenyautó nem hagyja el a pálya területét, de a többi versenyautó megelőzi a mi versenyautónkat, akkor az autónk – TÚL LASSÚ.
Ha a versenyautó nem hagyja el a pálya területét, és elsőként ér a célba, akkor a sebesség OPTIMÁLIS. A verseny során folyamatosan az optimális sebesség elérésére kell törekedni.
Autótömeg optimalizálás
Konkrét ismereteim nincsenek az F1-es versenyautókkal kapcsolatban, még egyetlen csapatnak sem dolgoztam, de tudom, ha az autó tömegét csökkentjük, akkor gyorsabb lesz. Tehát a versenyautóból minden olyan eszközt ki kell szerelni, aminek nincs köze a versenyzéshez: irányjelző (közismertebb nevén index), napellenző, de még a rádiósmagnó sem maradhat. Az így megspórolt kilók rendkívüli mértékben meggyorsítják az autót a motor különösebb fejlesztése nélkül.
Sebesség növelés
Matematikai tanulmányaikból emlékezhetnek rá, hogy a nagyobb sugarú körnek nagyobb a kerülete. Ha ugyanolyan sebességgel forog egy kicsi és egy nagy kör, akkor a nagyobb kör külseje sokkal gyorsabban mozog. Ha ezt a bonyolult és egész elvont gondolkodást átültetjük a gyakorlatba, akkor látható, hogy nagyobb kerekeket kell szerelni a versenyautóra, így ugyanazon motorfordulatszám esetén a hajtott kerék tengelye ugyanolyan gyorsan pörög, de az autó sebessége sokkal nagyobb lesz, hiszen a nagyobb kerék többet halad. Ez így elsőre lehet, hogy túl tömény, de egy bemutató előadáson szívesen demonstrálom az elérhető eredményeket.
Bőven van még ötletem, de nem akarom ellőni az összes puskaport, vagy ahogy autós körökben mondjuk: nem akarom elpazarolni az összes benzint egy kövér gázzal. Szerződéskötés után a teljes tudásom és tapasztalatom a rendelkezésükre áll. Várom válaszukat.
 
Üdvözlettel:
<Aláírás>
4. A levél hatása
Alkalmaznak, nem vitás. Pezsgőlocsoláskor gondolj majd ránk is.

A bejegyzés trackback címe:

https://leveltar.blog.hu/api/trackback/id/tr112699579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.03.02. 20:48:01

@entropic:

Köszönöm! Az külön jó benne, hogy a Forma-1-es tanácsok a hétköznapi életben is kamatoztathatók: ha vezetsz, a közúton is válaszd az optimális sebességet! Például.

entropic · http://e-konyv.blog.hu 2011.03.03. 09:44:44

@Levéltáros:

Egyetértek. Amúgy is jellemző a blogodra, hogy az élet minden területével kapcsolatban ellát hasznos tippekkel, és egy-egy levél többféleképpen is felhasználható. :)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.03.03. 21:15:47

@entropic:

No és a halál területét se hagyjuk ki!