A számok világának legfontosabb része az eredmények kiszámolása, egyenlőségjel nélkül ez nem megy. Egyenlőségjelben pedig én vagyok a legjobb, a méret a lényeg.
1. Kategorizálás
Kategória: Céges
Alkategória: Kérés
Stílus: Egyszerű
Célcsoport: HR osztály
2. Felhasználási javaslat
Útfestőként dolgozol hosszú évek óta (nem az vagy, aki a csillogóan fehér új utakat aszfaltszürkére festi, hanem az, aki a burkolati jeleket rakja ki géppel), és már unod az egészet, váltásra vagy előléptetésre pedig kicsi az esély. Specialitásod a záróvonal terelővonallal, ezt senki a cégnél nem festi egyenesebbre, de hiába, mert a szakma csúcsáról látod, hogy innen nincs tovább.
Egy merész ötlettel levelet írsz a HR-nek, hogy útfestőből tegyenek meg kontrollerré, hiszen sok a közös bennetek: a kontroller a számításai vége felé gyakran használ egyenlőségjelet, ez ugyanolyan, mint a dupla terelővonal, a kivonásra pedig a szimpla terelővonal használható. Gyakorlatilag csak a számokat kell megértened a matematikai műveleti jelek között, maguk a jelek már a kisujjadban vannak. Ez azért nem olyan, mintha nulláról kellene kezdened, és így végre értelmiségi lehetsz. Itt a levél, mi megírtuk neked, mert mi már most is értelmiségi vagyunk, és ez (most még) nekünk jobban megy.
3. A levél
Tisztelt Humánpolitikai osztály!
 
<Munkaviszonyod kezdete> óta dolgozom a vállalatnál, leellenőrizhetik, mert én soha nem hibázok. Betegség miatt távol egyszer sem voltam, igazolatlanul meg pláne. Most életem első levelét írom Maguknak, ha kicsit nyers, nézzék el, mert mi fizikások másban vagyunk jók.
Minden évben a fehérköpenyesek évindítója után mi, a fizikai állomány is megkapjuk az öltözőkbe az aktuális jelmondatokat, célkitűzéseket. Évek óta az egyik pillérünk a belső mobilitás, itt is van: „Lehetőséget adunk munkatársainknak a cégen belüli munkakör váltásra, mert ez mindenkinek kifizetődő: nekünk nem kell a cégkultúrára betanítani egy külsőst, az áthelyezéssel pedig megtarthatjuk a változatosságra vágyó jó munkaerőt.”
Kérem, én erre a belső áthelyezésre jelentkezem, van is egy pályázat, vezető kontrollert keresünk a hirdetések szerint. Magam szinte tökéletesen megfelelek a kiírásnak:
  • Vezetői gyakorlat: évtizedes tapasztalat útfestő gépen, de minden kategóriára érvényes jogosítványom is van. Azért tudom, hogy nem ezt értik a vezetői gyakorlat alatt, de mint ember is megmutatom magam. Szóval az útfestők csoportvezetőjeként embereket irányítok régóta, és sikeresen.
  • Kontrolling gyakorlat: ez nincs, de minden más igen, nem nagy hiányosság szerintem.
  • Iparági gyakorlat: mivel cégen belül vagyok, ezt nem részletezem, van bőven.
  • Pénzügyi elemzések, jelentések készítése: én készítem az útkimutatást és a festékigényléseket, bürokrácia ez is, az is, és számolás van benne bőven.
Amit kiemelnék, és ez másnál biztos nincs meg: a dupla terelővonal az egy óriási egyenlőségjel, ebből festettem vagy tízezret az utóbbi években. A számok világának legfontosabb része az eredmények kiszámolása, és ez egyenlőségjel nélkül nem megy. Egyenlőségjelben pedig én vagyok a legjobb, a méret a lényeg. Várom az értesítést, interjúra is hajlandó vagyok, bár ennyi munkaviszonnyal a hátam mögött némi bizalmat megelőlegezhetnének.
 
Üdvözlettel:
<Aláírás>
4. A levél hatása
A kontroller az egy szalma, felsőfokú pénzügyi végzettség kell hozzá. Útfestő meg érettségi nélkül is lehet valaki, ha nem remeg a kormányon a keze. Mit gondolsz, van esélyed? Már az is szép eredmény tőled, hogy a neten erre az oldalra ráakadtál, a karrier álmaiddal számolj le.

A bejegyzés trackback címe:

https://leveltar.blog.hu/api/trackback/id/tr211842702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása