És egy tipp a végére: az olvasottságot tovább növelhetitek, ha karácsony környékén posztjaitokat ellátjátok a "hellókarácsony" taggel.
1. Kategorizálás
Kategória: Baráti
Alkategória: Nyílt levél
Stílus: Leereszkedő
Célcsoport: blog.hu szerkesztők
2. Felhasználási javaslat
A Levéltár egy olyan professzionális szervezet, amely maximális hatékonysággal, napi 24 órában végzi társadalmilag kiemelten hasznos munkáját – tájékoztat, oknyomoz, feldolgoz és archivál, kutat és minden más egyéb –, és nem mellékesen színvonalasan szórakoztatja a nagyközönséget.
Olajozottan működő gépezetünk csúcsáról mosolyogva figyeljük az indexes „kollégák” lelkes munkáját, ahogyan egy hobbisite-ból viszonylag látogatott portált faragtak, és működtetik napról napra kézi módszerekkel. Brávó!
Most egy kis baráti segítséget nyújtunk a sok munkától szinte fuldokló indexeseknek: A hét bloggere blogon bemutatjuk, hogyan lehetne azt hatékonyan működtetni.
(A hét bloggere egy állandó rovat a blog.hu-n, mára gyakorlatilag havi egy poszttal [megj.: a szerzőknek nem ajánljuk a naptármódszert a védekezésre]. A koncepció egyébként nagyszerű, ugyanazokat a kérdéseket teszik fel a kitüntetett bloggereknek.)
Az általunk javasolt megoldás a blog ötletének továbbvitele: nemcsak a kérdéseknek kell ugyanazoknak lenniük, hanem a válaszoknak is, blogtípusonként legalábbis. Kétféle interjút mutatunk be a mintánkban:
  • Énblog kategóriájú blog szerzője válaszol;
  • Szórakoztatás kategóriájú blog szerzője válaszol.
A sor tetszőlegesen folytatható, a lényeg, hogy elég a kiszemelt bloggernek kiküldeni a kész interjút, kiegészítés és jóváhagyás után már mehet is ki a poszt a blog.hu-ra. A heti egy interjú teljesítése így könnyedén kivitelezhető, az olvasók visszatérnek, a bloggerek megdicsőülnek.
3. A levél
Tudja-e rólad a környezeted, hogy blogolsz? Mit szólnának a szüleid, családod, ha kiderülne?
Énblog: Mindenki tudja, és azt szólják hozzá, amit én. Imádják.
Szórakoztató blog: A szomszédok biztosan tudják, mert a jobb posztjaimon hangosan röhögök, miközben felolvasom őket magamnak. Vékonyak a falak.
A legcikibb dolog valakitől megkérdezni, hogy miért lett a nicked az, ami. Tehát miért?
Énblog: Ez illik hozzám, többen mondták már, miután személyesen is megismerkedtünk, hogy olyan <nicked>-es vagyok.
Szórakoztató blog: Apám is ezen a nicken posztolt, az ő apja is, és az én fiam is ezt fogja használni. Ez a nevünk.
A második legkínosabb a blog nevét firtatni. Nos?
Énblog: Ez egy énblog, mégis mi más lehetne a neve?
Szórakoztató blog: „A hét bloggere” már foglalt volt.
Mi volt a legfurcsább hely, ahol életedben posztot írtál?
Énblog: Mindenhol posztolok, a legfurcsább talán Dobogókő volt, a Föld Szív-csakrája fölött.
Szórakoztató blog: Egy tetováló szalonban, egy részeg rocker hátára.
Mennyit kerestél eddig blogolással (munka/hirdetés) és mennyi volt a kiadás?
Énblog: A rengeteg barát és a sok pozitív visszajelzés többet ér mindennél. Kiadásom nem volt sok, néhányszor hirdettem a blogomat az Index címlapján, és megérte, hisz itt vagyok.
Szórakoztató blog: Még nem kerestem semmit, de most dolgoztam ki egy hirdetési modellt, így remélem, jön a kasza. Ha az Egypúpú Teve modellt választjátok, akkor az oldalletöltések 100%-ban a ti hirdetésetek fut, de minden bevétel az enyém. Több opció nincs.
Mi volt a legdurvább kommented és miért kaptad?
Énblog: Nem kaptam soha durva kommentet, ebben kicsit segít az előzetes moderáció is.
Szórakoztató blog: A legdurvább kommentemet még most is szégyellem, nem idézem. És nem kaptam, hanem adtam.
Három kedvenc magyar/külföldi nyelvű blogod?
Énblog: <blogod>, A hét bloggere, Levéltár
Szórakoztató blog: Levéltár. Más nem kell.
Mit dolgozol, amikor nem blogolsz?
Énblog: Fejben mindig blogolok.
Szórakoztató blog: Az antiblogger szövetség aktivistája vagyok.
Mit vásároltál magadnak utoljára? (Élelmiszert nem számítva.)
Énblog: Egy könyvet az önmegvalósításról.
Szórakoztató blog: Új identitást. Ezt a nicket egy noname kisbloggertől vettem meg a múlt héten, mert láttam benne fantáziát. Bejött.
Szexeltél-e a blognak köszönhetoen, bloggerel, olvasóval, bárkivel?
Énblog: Nem, de ajánlatokat már kaptam. Most boldog párkapcsolatban élek.
Szórakoztató blog: Igen, bárkivel.
Ha lenne még szabadidőd, milyen más témában írnál blogot?
Énblog: Szórakoztató blogot indítanék, a velem megtörtént eseményeket tálalnám humoros formában.
Szórakoztató blog: Énblogot csinálnék, aztán beírnám első posztnak, hogy én a <blogod> blogot szeretem, és annyi.
4. A levél hatása
A hét bloggere blog ismét népszerű lesz, hála a rendszeresen frissülő tartalomnak, a bloggerek meg örülnek, hogy híresek lesznek egy hétre, ráadásul nem kell kitalálniuk új - és jópofa - válaszokat az ezerszer ismételt kérdésekre.
És egy tipp a végére: az olvasottságot tovább növelhetitek, ha karácsony környékén posztjaitokat ellátjátok a "hellókarácsony" taggel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leveltar.blog.hu/api/trackback/id/tr821919220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.24. 13:29:40

megint feldobtad a napom, a 117.-et ígérem bevállalom, addig meg még 9 ilyet:) ez hosszú idő óta az egyik legjobb lett:)

walteristvan 2010.05.18. 07:43:05

Irigyellek benneteket.
Egyrészt, mert fiatalok vagytok.
Másrészt, mert nagyon értitek ezt -
a nekem kínai - számítógépes nyelvet.
Ezenkívül a blogjaitok miatt.
Én írogaton a wpsztori-jaimat (50 év vasúti eseteiről), de a rokonaimon kívül kevesen olvassák.
Hogy van ez ?
üdv.: Walter

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.05.18. 10:24:36

@walteristvan: engem az olvasottság miatt irigyelni nem érdemes, mert az olyan lehet, mint a tied, bár kicsi a rokonságom, szóval akár rosszabb is. De írni jó, engem az szórakoztat. Úgy van ez, hogy amit nagyon sokan olvasnak, az a bulvár, és szar, amit nagyon kevesen, az a magaskultúra, vagy a nagyon szar. Vagy legalábbis ezzel vigasztalom magamat. Megnézem én ezt a wpsztorit mindenesetre.

entropic · http://e-konyv.blog.hu 2010.05.19. 13:41:34

Ma találtam ide először, elolvastam jó sok posztodat, s tervem, hogy rövid idő alatt elolvassam azt is, ami most kimaradt. Nagyon szellemes, szórakoztató és igényes a blogod! Köszi az élményt.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.05.19. 16:33:31

@entropic: Köszi, jó olvasást! Ha olvasnak, akkor írok is még sokat.
süti beállítások módosítása