Fejlett elektronikus ügyintézésüknek hála, mára már szinte elfelejtettük a sorban állást, hiszen interneten keresztül el tudjuk intézni szinte az összes hivatalos ügyünket. Nem kétlem, hogy hatalmas fejlesztések történtek a háttérben, és az informatikai rendszereknek köszönhetően jelentősen megnőtt az Önök hatékonysága is.
1. Kategorizálás
Kategória: Hivatalos
Alkategória: Kérés
Stílus: Megtört
Célcsoport: Okmányiroda
2. Felhasználási javaslat
Ha vergődsz az elektronikus ügyintézés hálójában, ragadd meg gyökerénél a problémát, és levelünk segítségével kérj egyértelmű útmutatást a legfőbb hatalomtól.
3. A levél
Tisztelt Okmányiroda Vezető!
 
Fejlett elektronikus ügyintézésüknek hála, mára már szinte elfelejtettük a sorban állást, hiszen interneten keresztül el tudjuk intézni szinte az összes hivatalos ügyünket. Nem kétlem, hogy hatalmas fejlesztések történtek a háttérben, és az informatikai rendszereknek köszönhetően jelentősen megnőtt az Önök hatékonysága is.
Most egy kis üzemzavarra hívom fel a figyelmét, talán sikerül orvosolniuk, és akkor ismét zökkenőmentesen folytatódhat a munka.
Személyi igazolványom érvényessége lejárt, és jogkövető állampolgárként tudtam a dolgomat, indultam az Okmányirodába. Ott azzal fogadtak, hogy „félfogadás csak előjegyzés alapján történik”, és „időpontfoglalás csak interneten keresztül lehetséges”. Kicsit el is szégyelltem magam, hogy 2010-ben mit képzelek, nem hiánygazdaság van, hogy ahol sor van, oda be kell állni, hanem korszerű közigazgatás, és az állampolgárok idejét nem rabló ügyintézés.
Megpróbáltam a honlapon megadott címen időpontot foglalni, de ott nem volt semmi tartalom. Néhány heti próbálkozás után – először csak pillanatnyi üzemzavarra gondoltam –, összeszedtem minden bátorságomat, és felhívtam az Okmányiroda honlapján megadott telefonszámot. Higgye el, nem nyúltam volna ehhez a múlt századi megoldáshoz, ha láttam volna más hatékony kapcsolat felvételi lehetőséget. Néhány hétig próbálkoztam a legváratlanabb időben telefonálni, de soha senki nem vette fel a telefont.
Most levelet írok.
Végső kétségbeesésemben teszem ezt, mert lejárt személyim miatt már csak mellékutakon merek közlekedni, a szirénázó rendőrautó hallatára kiver a víz. Rosszul alszom, a munkahelyemen romlott a teljesítményem, és mára a személyes kapcsolataim is leépültek, ugyanis nem merek eljárni nyilvános helyekre, félek az esetleges igazoltatástól. Félig számkivetettként élek: szavazni már nem szavazhatok, de adót még fizetnem kell.
Segítsen! Mit tegyek, hogy életem visszatérhessen a normális kerékvágásba, ismét teljes értékű – és hasznos – állampolgára lehessek hazámnak?!
 
Üdvözlettel,
<Aláírás>
4. A levél hatása
Most már érted, hogy a személyivel ellentétben miért nem jár le soha az adóigazolvány. Adózni mindig kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://leveltar.blog.hu/api/trackback/id/tr332358925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

driopios 2010.10.11. 11:47:08

A jogosítvány (kártya) vagy az útlevél is alkalmas a személyazonosság igazolására.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.10.11. 12:44:59

@driopios:

Igaz, köszi, de a Levéltár a széles néptömegeket segíti, azokat is, akik jogsi és útlevél nélkül élnek :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.10.11. 15:54:36

@Levéltáros: Könyörülj rajtam, segíts kérlek! Ilyen fasza, oldaldobozban megjelenő Facebook rajongói oldalt, tetszikkel hogy lehet csinálni?

Bízva benned: Esti

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.10.13. 17:15:17

@Levéltáros: "Megpróbáltam a honlapon megadott címen időpontot foglalni, de ott nem volt semmi tartalom."
( secure.magyarorszag.hu/ugyintezo/okmanyiroda )

Jó lenne tudni annak a félretájékoztató "honlap"-nak a címét is!

A HELYES -működő!- cím amúgy csupán csak ennyi:
magyarorszag.hu/ugyintezo/okmanyiroda
(a "secure" a http-t KÖVETŐ "s" lenne:)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.10.13. 17:28:30

@1.szolo - 2014;):

Köszi, megválaszolták nagyon rendesen, részletesen és udvariasan, a facebookon ki is írtam, és már foglaltam is időpontot :)

Budakeszi régi honlapján volt a rossz link, de a google azt hozta fel elsőnek.
süti beállítások módosítása