1. Kategorizálás

Kategória: Hivatalos
Alkategória: Reklamáció
Stílus: Tudálékos
Célcsoport: APEH
2. Felhasználási javaslat
Ha te mérnökféle ember vagy, aki mindent jobban tud mindenkinél, mert utánanéztél, alapos vagy és volt is rá időd – egy hétvége –, hogy ugyanazt elsajátítsd, amire másoknak 4-5 év kell, akkor ez a te leveled.
Megbüntetett az APEH, mert az adóbevallásodban volt egy (?) hiba. Te nem az APEH hivatalos, letölthető nyomtatványkitöltő programját használtad az adóbevallásod elkészítésére, hanem papír, ceruza és az útmutató segítségével kiszámoltál mindent. Az APEH szerint rosszul, de te tudod, kinek van igaza. Ezzel a levéllel felnyitod az ő szemüket is.
3. A levél
Tisztelt APEH!
 
Levelüket (<azonosító adatok>) megkaptam, és nagy csodálkozással olvastam. Hogy nekem adóhátralékom lenne? Kérem, én kiszámoltam, leellenőriztem, befizettem. Az igaz, hogy nem a maguk összefércelt vacak programocskáját használtam a számolásra, hanem az adótörvényt és a jó öreg agyamat, de hát ha pontos adatok kellenek, akkor nem tehetünk mást.
Már az egyetemen a második félév végén kivágtak volna, ha olyan programokat adok le, mint a maguk híres kalkulátora. Felhasználói interfész, adatszerkezet, átláthatóság: egy nagy nulla. A szakmai részletekben most nem mélyednék el, de ha ezzel a programmal ellenőrizték az én adóbevallásomat, akkor az olyan, mintha szemmértékkel akarnák megbecsülni egy atommag átmérőjét. Kihívás.
Álláspontjuk revideálására kérem Önöket azonnal, és a jövőben a hasonló zaklató jellegű levelek küldésétől tartózkodni szíveskedjenek.
 
Üdvözlettel:
<Aláírás>
4. A levél hatása
Van az APEH-nak humora (most éppen minket ellenőriznek, csapkodjuk is a térdünket), a kifogásod miatt nem emelik duplájára a büntetőkamatot. De fizetned előbb-utóbb kell, ez a levél mindössze a határidőt tolta ki, így a pénz addig is nálad kamatozott. De ez is volt az eredeti célod a levéllel, ugye?

A bejegyzés trackback címe:

https://leveltar.blog.hu/api/trackback/id/tr221664147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása